DXP genellikle içerik yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), e-ticaret, pazarlama otomasyonu, analitik ve kişiselleştirme gibi entegre araçlar ve teknolojiler kümesini içerir.
DXP'nin amacı, kullanıcıların kullandıkları kanal veya cihaza bakılmaksızın kesintisiz ve kişiselleştirilmiş bir dijital deneyim sunmaktır. Bu, kullanıcı davranışı ve tercihleri hakkındaki verileri ve bilgileri kullanarak gerçek zamanlı olarak ilgili içerik ve deneyimler sunarak elde edilir.
DXP kullanmanın bazı temel faydaları arasında artan müşteri etkileşimi ve memnuniyeti, iyileştirilmiş operasyonel verimlilik, daha iyi veri yönetimi ve yönetişimi ile değişen piyasa koşullarına hızlı bir şekilde uyum sağlama yeteneği yer almaktadır.