Arama motoru optimizasyonu (SEO), çevrimiçi pazarlamada sıkça kullanılan bir terimdir, fakat çok az kişi aslında ne anlama geldiğini açıklayabilir.
Kısaca açıklarsak, SEO web sitenizin botlar tarafından okunabilmesi için içeriklerin iyileştirmesine yardımcı olur. Anahtar kelimeleri, kullanıcı dostu URL'leri, meta etiketleri ve arama motorlarını derinlemesine birleştirerek web sitenizi daha yüksek orana ulaşmasını sağlar.
Bunun yanı sıra fazla kullanılması durumunda arama motorlarının cezalandırması ile oranlarında düşüş meydana gelir.
Arama motorunuzun sıralamasına göre, meta etiketlerden site temalarına kadar pek çok şeyi barındırır. Fakat Drupal ile yaptığınız sitenize başlarken yapmanız gereken ilk adımlardan biri daha yüksek bir orana sahip olmak için SEO modülü koleksiyonu yapmaktır.
Birkaç dokunuş ve doğru backend yönetimi ile arama motoru sonuçlarınızı optimize edebilir, web sitenize gelen trafiği artırabilir ve dönüşümünü büyük ölçüde artırabilirsiniz.
XML Sitemap modülü, endüstri standartlarını karşılayan ve sitenizi arama motorlarının taramasını ve sınıflandırmasını kolaylaştıran bir site haritasını otomatik olarak dağıtır. Genellikle, arama motorları sitenizi harici ve dahili bağlantılara göre tarar ve dizine ekler.
XML Sitemap, arama motoru botlarının sitenize bakması ve kolay bir şekilde anlaşılması için tek bir bilgi noktası sağlar.
XML site haritası, sayfanızla ilgili meta etiketlerin yanı sıra, göreli bağlantılar, en son güncellenen saat, tarih ve içeriğin ne sıklıkla güncellendiği gibi başka meta verileri de içerir.
Metatag modülü, web sitenize, genellikle meta açıklama etiketinde ve meta anahtar kelimeler etiketinde fazladan meta veriler sağlamanıza izin verir. Bunların her ikisi de arama motorları tarafından taranır ve sonuçları sitenizde arama yapmak için insanların kullanabileceği ancak açıkça içeriğinizde görünmeyen kelimeleri ve cümleleri dahil ederek optimize edebilirsiniz.
Örneğin, tavuk yetiştiriciliği hakkında bir web siteniz varsa, anahtar kelimeleriniz sayfada görünmese bile 'horoz', 'yumurtalar' içerebilir. Bu, bir kullanıcının arama motoruna yazdıklarıyla eşleşme şansını arttırır.
Google Analytics modülünü eklemek SEO'nuzu otomatik olarak geliştirmez, ancak sitenizin nerede başarılı olduğunu ve daha fazla iyileştirmenin nerede yapabileceğini görmek için ihtiyacınız olan tüm bilgileri sağlar.
Google Analytics’e klasik SEO modüllerinden biri değildir ancak sitenizdeki kullanıcıları ve rolleri tıklama, indirme ve ‘mailto’ tıklamalarını takip etme ve hariç tutma olanağını sağlar. Modül ayrıca AdSense’i ve bir dizi başka öğeyi de destekler.
Google Analytics ile, trafiğinizin nereden geldiğini, kullanıcıların sayfalarınızda ne kadar kaldığını ve oradayken dikkatlerini çeken şeyleri görebileceksiniz. Bu bilgilerle, hedef kitlenize hitap etmek, sitenize daha fazla trafik çekmek ve dönüşümleri artırmak için içerik stratejinizi düzenleyebilirsiniz.
Son olarak, SEO Checklist, sitelerinizi SEO'yu geliştirmeyen, ancak sitenizde değişiklik yapma becerisi ve bilgisiyle donatacak olan modüllerden bir tanesidir. SEO Checklist, size yapılması gerekenler hakkında basit bir rapor sunar ve üzerinde çalıştığınız her işi kontrol etmenizi sağlar. Bu, birden fazla siteyi yöneten kişileri bulunan herkes için veya bir siteyi yöneten birden çok kişi varsa bu modül kesinlikle kullanılmalıdır.
SEO kontrol listesi, endüstri standartlarına ve en yeni tekniklere ayak uydurmak için düzenli olarak güncellenmektedir. Drupal 7 ve Drupal 8 için tam olarak desteklenen bir sürümleri bulunmaktadır.
GOSB Teknopark Hi-Tech Bina 3.Kat B3 Gebze - KOCAELİ