Drupal SEO

Arama Motoru Optimizasyonu kulağa çok teknik bir ifade gibi gelebilir ama gerçekte durum sanıldığı kadar teknik olmayabilir. Arama Motoru Optimizasyonu veya SEO aslında sitenizin ziyaretçilerinize en iyi şekilde ulaşmasını sağlayacak şekilde yapılandırmanız, düzenlemenizdir. Sitenizin hem teknik hem de içerik anlamında kullanışlı ve iyi tasarlanmış olması Google gibi arama motorları için epey önemlidir.

Google, aslında ziyaretçilerine en iyi, en doğru ve en güncel içeriği sunma amacındadır ve  ziyaretçiler ile web siteleri arasındaki en önemli aracıdır. Unutmayın, Google her zaman ziyaretçilere en kaliteli içeriği sunmaya çalışır.

Web sitenizin Google gibi arama motorları nezdindeki kalitesini arttırmak için yapılabilecek teknik olmayan bazı düzenlemeler var. Eğer web sitenizin içeriğini değiştirebiliyorsanız yani düzenleme yetkiniz varsa aşağıdaki konuları hemen düzeltmenizi öneririz;

  • Kırık linkleri düzeltin

  • İçeriğinizi sosyal medya’da paylaşın, paylaştırın

  • URL yapınızı düzenleyin

  • İçeriğinizdeki fazla H1 etiketlerini kaldırın

  • Anahtar kelimelerinizi öne çıkarın

Kırık Linkleri Düzeltin

Web sitenizde site içi veya site dışına giden kırık linkler (broken links) hızlıca düzeltmeniz gereken en basit ve önemli SEO konularının başında gelir. Çok fazla kırık bağlantıya sahip web siteleri Google tarafından güvenilmez olarak değerlendirilir. Google arama sonuçları ile web sitenize gelen bir kullanıcı kırık olan bir bağlantıya tıkladığında bu arama motoru için çok da hoş bir durum olmaz, bu kadar çok kırık linki olan bir sitenin arama motorları tarafından niçin üst sıralarda çıkarıldığı sorgulanır.

Öncelikle web sitenizdeki kırık bağlantıları kontrol edin, daha sonra bunları düzeltebiliyorsanız yani doğru adresi biliyorsanız düzeltin eğer düzeltmeniz mümkün değilse web sitenizden tamamen kaldırın. Web sitenizdeki kırık bağlantıları taramak için çok sayıda web sitesi bulabilirsiniz veya xenu, integrity gibi uygulamalar kullanabilirsiniz.

İçeriğinizi Sosyal Medya’da Paylaşın, Paylaştırın

Eğer henüz web siteniz için sosyal medya hesapları açmadıysanız ilk iş olarak bu hesapları açın ve web sitenizdeki içerikleri bu mecralarda paylaşın. Facebook, Twitter ve Google+ hesaplarınız mutlaka olsun. Web sitenizin içeriğine ve işinizin özelliğine göre Instagram, Pinterest gibi hesaplar da oluşturabilirsiniz.

Sadece kendi Sosyal Medya hesaplarınızda değil ayrıca tanıdığınız, benzer işi yapan eşiniz-dostunu kim varsa hesaplarında sizin içeriğini paylaşmalarını rica edebilirsiniz.

URL Yapınızı Düzenleyin

Web sitenize ait URL’lerde alt çizgi (_) yerine her zaman tire (-) kullanmanız tavsiye edilir. Alt çizgi hem yazması zor hem de arama motorları için özel bir anlam ifade etmezken, tire (-) boşluk olarak değerlendirilir.

websiteniz.com/bizimle-iletisime-gecin  (Doğru)

websiteniz.com/bizimle_iletisime_gecin  (Yanlış)

Eğer Drupal, Wordpress gibi bir içerik yönetim sistemi kullanıyorsanız bu düzeltmeleri yönetim panelinde kolayca yapabilirsiniz ancak siteniz düz html veya özel bir yazılım ile geliştirilmiş ise web site tasarımcınız ile iletişime geçebilirsiniz. Bu düzeltmeler sonrası eski adresleri yenilerine 301 yönlendirmesi yapmayı sakın unutmayın, eğer sadece adresleri değiştirir yönlendirme yapmazsanız arama motorlarından veya dışarıdan farklı sitelerden doğrudan web sitenize gelen kullanıcılar Not Found ile karşılaşır.

İçeriğinizdeki Fazla H1 Etiketlerini Kaldırın

Web sitenizde her bir URL’de en fazla bir tane H1 etiketinin yer alması gerekir ve bu da genellikle sayfanın başlığını içerir. İçeriğinizi organize ederken H2, H3, H4 etiketleri ile bir hiyerarşi sağlayabilirsiniz. Kendinizi web sitenizin içeriğini okuyan kullanıcı gibi düşünün ve içeriği hiyerarşik bir şekilde tasarlayın, kolay okunabilir, bölümler arası ayrımın net olduğu bir içerik planlaması yapabilirsiniz.

Web sitenizde H2 etiketi kullanmadan doğrudan H3 veya H4 etiketlerini kullanmayın yani yazınızda önce H2, sonra H3 daha sonra H4 etiketlerinin kullanıldığından emin olun. Burada bahsedilen hiyerarşi sitenizin arama motorları performansını etikleyecektir.

Alt Başlıklarda Anahtar Kelimelerinizi Kullanın

Google bot’ları bir sayfayı taradığında o sayfanın hangi anahtar kelimeler ile daha uyumlu olduğuna ilgili sayfanın içeriğine bakarak karar verirler. İlgili sayfanızda öne çıkarmak istediğiniz anahtar kelimeleri sayfanın başlığına veya içerikte kullandığınız H2, H3 etiketleri içinde geçirmenizde fayda var. Ayrıca içeriğinizdeki anahtar kelime yoğunluğuna da dikkat edin, orantılı bir şekilde anahtar kelimelerin içeriğinizde yer almasına özen gösterin.

Anahtar kelimeleri başlık ve alt başlıklarda kullanmazsanız, Google sitenizin hangi konu ile ilgili olduğunu belirleme konusunda zorlanabilir, Google’a yardımcı olun :) Anahtar kelimelerin alt başlıklarda kullanımını kontrol ederken aynı zamanda H2, H3, H4 etiketlerini doğru kullanıp kullanmadığınızı da kontrol edebilirsiniz.

Unutmayın, Arama Motoru Optimizasyonu için her zaman karışık, teknik düzenlemeler yapmaya gerek yok, sadece içerik ile düzenleyebileceğiniz SEO problemleri de var.