Drupal E-Ticaret

E-ticaret girişimine sahip kullanıcılar web sitelerinin ve dolayısı ile de işlerinin sürekli büyümesi ve gelişmesi gerektiğini iyi bilir. E-ticaret siteniz, kurup bir kenarda öylece unuttuğunuz bir yapı değil, sürekli daha iyi yapmanız gereken, satışlarınızı arttırdığınız dolayısı ile para kazandığınız işiniz olmalıdır.

Her başarılı e-ticaret sitesinin rakiplerinden bir adım önce olması gerekir, bunun için de sürekli kontrol edilmesi gereken rutin çalışmalar vardır. Aşağıda bunlardan bazılarını paylaştık;

Test, Test, Test ...

Bir web sitesinde test yapmadan, kullanıcı davranışlarını analiz etmeden, onların beklentilerini anlamadan iyileştirme yapmanız çok zordur. Sürekli test ile değişen kullanıcı alışkanlık ve beklentilerini anlayabilir ve somut veriler ile web sitenizde düzenlemeler yapabilirsiniz. Elinizde veri olmadan, sadece deneme - yanılma yöntemi ile sağlıklı sonuçlar almanız pek mümkün olmayacaktır.

En iyi e-ticaret web siteleri bunu her zaman yapıyorlar. Dönüşümleri artırmak ve web sitelerinden daha fazla satış yapmak için her zaman yeni testler yapıyorlar.

Testler ile reklam trafiğinizi arttırmadan dönüşümlerinizi ve dolayısı ile satışlarınızı da arttırabilirsiniz. Eğer dönüşümlerinizi %1’den %2’ye çıkarırsanız satışlarınız da iki katına çıkacaktır.

Web sitenizde test edebileceğiniz alanlardan bazıları;

  • E-bülten kayıtlarınız

  • Ödeme aşamalarınız

  • Ana sayfa tasarımları

  • Ürün sayfalarınız

  • Navigasyon (Menü yapınız)

Mobil’i Unutmayın

Akıllı işletmeler, mobil e-ticaret'e çok daha fazla odaklanıyor. Kullanıcı alışkanlıkları her gün daha çok mobil tarafa doğru yönelmektedir. Google Analytics’i açın ve trafiğinizin hangi ortamlardan daha çok olduğuna bakın, açıkça mobil cihazlardan daha fazla ziyaretçiniz olduğunu göreceksiniz. Müşterilerinizin yarıdan fazlası mobil ortamlardan web sitenize erişiyorsa, mobil’i unutamazsınız. Günden güne mobil trafik artacaktır, dolayısı ile web sitenizin mobil uyumluluk ve kullanışlılığını çok iyi test edin ve iyileştirin.

Mobil’i unutmayın derken sadece duyarlı (responsive) bir web sitesi yapmanız yeterli olmaz, e-ticaret web siteniz ve müşterileriniz için mükemmel bir mobil deneyim oluşturun.

Müşterilerinizi Dinleyin

Müşterilerinize her türlü sorularında veya sorunlarında içtenlikle yardımcı olmak için elinizde gelenin fazlasını yapın ve onlara yardımcı olun.  Apple’ın dünyanın en büyük şirketlerinden biri olmasının sebebi sadece ürünlerin kalitesi değil aynı zamanda müşteri ilişkilerindeki başarılarıdır, aynı şeyi Amazon için de söyleyebiliriz.

Sadece Satmaya Çalışmayın, Faydalı Olun

Müşterilerinize sadece ürünlerinizi pazarlamaya / satmaya çalışmayın, onlara faydalı olacak içerikler üretin ve onlarla paylaşın. Bu müşterilerinize ve potansiyel müşterilerinize değer verdiğinizi gösterir. Onlara sağlayacağınız fayda, markanızla müşterileriniz arasında güven ve sadakat sağlamaya yardımcı olur.

Başarılı e-ticaret web sitelerinin içeriğe önem vermesinin nedeni budur. Daha fazla müşteriye ulaşmak için kullanabileceğiniz farklı içerik türlerinin bir listesi.

  • Blog yazıları

  • E-posta (e-bülten)

  • Sosyal medya

  • Video

Kişiselleştirme

Birçok başarılı e-ticaret girişiminin başarılı olduğu bir diğer alan da kişiselleştirmedir. Kişiselleştirme, alışveriş deneyimini çok daha iyi ve kolay hale getirir ve dönüşümlerle satışlar arttırılabilir.  

Müşterilerinizi tanıdığınız, ilgi alanlarını iyi analiz ettiğiniz ve onlara ilgilerini çekebilecek içerikler sunmanızı sağlayacak bir altyapıya ve felsefeye sahip olmalısınız. Kişiselleştirme konusunda en iyi örnek Amazon’un uygulamalarında olabilir.  Müşterileriniz kendilerini daha özel hissederler ve size olan sadakatları da artar.


Sonuç olarak e-ticaret web sitenizin sizin işiniz olduğunu ve her zaman geliştireniz gerektiğini unutmayın.