rande6

Grafik tasarımın Web tasarımı dünyasında oynadığı rol hakkında konuşabilmek için, öncelikle grafik tasarımın tam olarak ne olduğunu anlamalıyız. Bir tanım yaparak konuyu ayrıntılı olarak incelemeye başlayabiliriz.
Peki, buna “grafik tasarım” dediğimiz şey tam olarak nedir?

Sanayi devrimi’nin iletişim ihtiyaçlarına kendiliğinden yanıt veren grafik tasarım, seri üretim meyvelerini büyüyen tüketici toplumlarına satmak için icat edildi. Bu açıdan, grafik tasarımın reklamcılığa hizmet eden yaratıcı bir eylem olması anlamına gelebilir. Bu neredeyse tam bir tanım oluşturmaz, ancak herhangi bir grafik tasarımın tek ve en önemli yönü olan iletişimi aydınlatır.

Grafik tasarım, herhangi bir biçimde, nihayetinde görsel iletişimde bir alıştırmadır. Bu iletişim, örneğin tipografi, illüstrasyon, şekil ve renk gibi bir dizi teknikle gerçekleştirilebilir, ancak hedef, bilgileri izleyiciye etkili bir şekilde (ve hemen hemen) aktarmaktır.

Öyleyse, tasarım sürecinin, amaçlanan mesajı en iyi şekilde iletmek için kasıtlı ve uygun grafiksel seçimler yapılmasını gerektirdiği akla yatkındır. Bu, Web tasarımı için olduğu kadar baskı tasarımı için de geçerlidir.

"Grafik" kelimesini vurguluyoruz, çünkü burada ele aldığımız şey budur, ancak grafik iletişimin kendi içinde ve kullanıcı arayüzü (UI) gibi unsurları içeren Web tasarımının tüm kapsamını hesaba katmadığını kabul ediyoruz. tasarımın bu yönleri kesinlikle birbirleriyle bağlantılara sahip olsa da, farklı işlevlere hizmet ederler ve birbirlerinden bağımsız olarak bulunurlar.

UI ve UX, sistem tasarımının daha fazla işlevidir ve yanıtına odaklanır. Kullanıcı sistemi anlıyor mu? Onlar bulabilir mi ve navigasyonu anlıyor musunuz? Yapmak istedikleri görevi hızlı ve kolay bir şekilde başarabilirler mi? Sistem onlara olumlu bir deneyim sunuyor mu? Bunların hepsi grafik tasarımdan çok UI ve UX ile ilgili sorulardır.

Grafik tasarım, aşağıda tartışacağımız tekniklerin birçoğu aracılığıyla kesinlikle bu alanlara katkıda bulunabilir ve bu alanların bir parçası olarak kabul edilebilir; ancak Web tasarımındaki rolünü tam olarak anlamak için, grafik tasarımı, anlamın görsel aktarıcısını, kendi terimleriyle düşünmeliyiz. Dahası, zengin ve büyüleyici tarihini anlamamız gerekiyor.

Bu anlama yoluyla, konunun daha ince noktalarını kavrayabiliriz.

rande

Tasarımın Dili

Bir sayfadaki çizgiler, şekiller ve görüntülerden daha fazlasıdır. Zengin bir görsel dili kapsar ve tarihini kazmak, bizden önce gelenlerin nasıl katkıda bulunduğunu, tanımlandığını ve bu muhteşem görsel nesire derinlik verdi. Tasarımın doğası ve uygulaması hakkındaki teoriler geliştikçe, tanımladıkları görsel dil de gelişti.

Bugün, bu dil, alanın en büyük zihinleri tarafından denenmiş ve test edilmiş, yazılmış ve yeniden yazılmış, kanıtlanmış ve açıklanmış zengin teorilere sıkı sıkıya bağlıdır.

Bu dili ne kadar iyi kavrarsak, grafik tasarım örneklerini değerlendirmek , neyin saklanacağını ve neyi atmak gerektiğini içgüdüsel olarak tanımamız daha kolay olacaktır. Bu içgüdüler, grafik tasarıma maruz kalmamız genişledikçe ve görsel dil anlayışımız daha karmaşık hale geldikçe gelişir. Edebiyat gibi, tasarım tarihi de zevk almak, keşfetmek ve öğrenmek için çok sayıda klasik içerir.

Tasarımdaki rolünü anlamak için çok fazla düşünce ve enerjinin harcandığı ızgarayı düşünün. Izgara, şiirler kadar kısa ve operalar kadar büyük tasarımları yapılandırmak için kullanılmıştır. Yine de birçoğu, bir vuruntu şakasının tüm karmaşıklığı ile çalışma üretmeye devam etmekten mutluluk duyuyor, çünkü görüntüleri ve metni “ bu şekilde düzgün görünüyor. “Tasarım tarihini anlamak kötü şakalardan kaçınmamıza yardımcı olur.

rande2

Tarihin ve Teorinin Önemi Bir tasarıma her baktığımızda, tasarım dilini farklı şekilde okuyoruz. Teorilerin ve felsefelerin bir ürünü olan ve kabülünün içeriğe nasıl bir yapı kazandırdığını giderek daha iyi tanıyoruz. Tasarımcılar olarak, şimdiye kadar yapılan her işaret ve her teorinin tarihin akımları boyunca bize aktığını düşünen her birimiz “seçkin bir soyun varisi” dir.

Zanaatımızın en büyük uygulayıcıları, dili en iyi nasıl ifade edecekleri konusunda kendi felsefeleri ve teorilerini geliştirdiler. Benzersiz miraslarından (yazılı veya başka türlü), kendi çalışmalarını nasıl haklı çıkardıklarını öğreniyoruz. Tek bir tasarımcıdan yeterli örnekleri analiz edersek ve çağdaşlarını ve etkilerini keşfedebiliyorsak, fark edilebilir bir düşünce modeli ortaya çıkar.

rande5

Örneğin, tasarımın en etkili düşünürlerinden Paul Rand'ın başka hiçbir şeye benzemediği bir zihni vardı. Lanetli bir okuma bile lászló moholy-nagy'i Rand'ın çalışması üzerinde büyük bir etki olarak gösterecektir. Moholy - Nagy tarafından yapılan tek bir açıklama Rand'ı “özellikle estetik üzerine kitaplar ve denemeler tüketmeye” sürükledi. Moholy - Nagy'nin Yeni Vizyonu ve John Dewey'in Sanat As Deneyimi'nden ilham alan Rand, kendi fikirlerini geliştirdi. "
Paul Rand'dan yayılan ilişkilerin bu üstünkörü haritası, metin verir ve basit bir noktadan başlamanın bize nasıl tarihsel ve felsefi bir ipucu verdiğini gösterir. Bu tür bir egzersiz bize hangi metinlerden öğrenileceğini ve hangi tasarımcıların araştırılacağını gösterir. Sahip oldukları bağlantılar ve yeni bulgular, eğitimimizi daha da ileriye götürüyor. Yani, değil Paul Rand'dan yayılan ilişkilerin bu üstünkörü haritası bağlam verir ve basit bir noktadan başlamanın bize nasıl tarihsel ve felsefi bir ipucu verdiğini gösterir. Sahip oldukları bağlantılar ve yeni bulgular, eğitimimizi daha da ileriye götürüyor.

Sadece Rand'ın öğrenebileceğimiz kendi çalışmaları var, ama aynı zamanda Moholy Nagy'nin Yeni Vizyonu ve Deneyim Olarak Sanatı da var. Ve eğer bu metinler Paul Rand kadar tasarımcı gibi etkilendiyse, büyük bir önem taşıyorlar ve göz ardı edilmemelidirler.
Böyle cömert bir hediyenin alıcıları olarak, bu tarihi şimdiki düşünce ve sorunlarımızla alakasız olarak görmemeliyiz. Bir dili en çok konuşulduğu anda duymadan nasıl konuşabiliriz? Sonuçta, tasarım biçim ve içeriğin manipülasyonu ise, "o zaman herhangi bir tasarıma bakmak ya da yaşı ne olursa olsun herhangi bir tasarım felsefesini okumak, görsel dilin farklı ihtiyaçlara nasıl adapte edildiğini anlamaktır.

Bu amaçla, büyük ustaların ve zihinlerinin tasarımlarını inceliyoruz. Ancak böyle bir çaba, yalnızca tür, görüntü ve şekil seçimlerini taklit etmenin ötesine uzanmalıdır. Bunun yerine, belirli bir alandaki öğeleri (ve öğeler arasındaki ilişkileri) gerçekten anlamalı ve gerekçelendirmeliyiz. Ortam ne olursa olsun, hikayelerimiz için görsel bir gramer oluşturmalıyız.

Fikirlerini kendimize yönlendirmek için. Tasarım tarihi ve teorisini inceleyerek, tasarım dili ile ilgili görüşlerini cömertçe paylaşan birçok büyük usta ile tanıştık. Bu hediyelere değer vermeliyiz - Josef Müller - Brockmann (ızgara hakkında), Jan Tschichold (kompozisyon hakkında) ve Wolfgang Weingart (tipografi hakkında) gibi hediyeler. Bunlar, belirli bir tasarımı görsel olarak çekici olmaktan daha fazlası olarak görmemizi sağlar; daha derine nüfuz etmemize ve neden bu kadar çekici olduğunu anlamamıza izin veriyorlar.

İyi tasarımcılar tarihi ezbere bilir ve kimin hangi kilometre taşlarına ulaştığını isimlendirebilir. Büyük tasarımcılar bu kilometre taşlarının neden ilk etapta elde edildiğini anlıyor.

Bir sonraki bloglarda zamansızlık, minimalizm, imgeler, tipografi ve ses kavramlarına bakacağız ve grafik tasarım sanatı üzerindeki çeşitli etkilerini tartışacağız.